מדוע חשוב לטפל ברכב אך ורק במוסך מורשה

 

כלי הרכב הוא ללא ספק אחת ההמצאות המדהימות ביותר שנוצרו בכמה עשורים האחרונים. רבים בישראל ובעולם לא יכולים לתפקד בלעדיו, שהוא משמש ככלי הסעה עיקרי שלהם לעבודה, לקניות לבית, וגם לבילוי. מדובר במכונה כל כך חכמה וכל כך מיוחדת, ואופן הפעולה שלה קרוב למושלם. עם זאת חשוב לזכור, שאף רכב לא מושלם, ולצערנו במוקדם או במאוחר, רכבים רבים מוצאים עצמם מגיעים למוסך. המוסך הוא כמו הרופא של הרכבים, הוא בעצם מקום התיקון לרכב, והמקום בו מתבצעות הבדיקות לרכב, וכמובן אם יש צורך אז גם התיקונים הנדרשים. עם זאת חשוב לפנות אך ורק למוסך מורשה, מהסיבות שנפרט עליהן בהמשך.

 

מהי החשיבות בטיפול במוסך מורשה?

מוסך מורשה הוא מוסך שחבר באיגוד המוסכים, והוא נחשב למוסך מורשה על פי חוק, בעל רישיון של משרד התחבורה, והוא נמצא תחת פיקוח שלו באופן קבוע. למוסך מורשה הנחיות ברורות לדרכי פעולה, תקנות, תיקונים וחוקים של איגוד המוסכים ומשרד התחבורה. כל מוסך שנחשב למוסך מורשה עובר ביקורות שונות של איגוד המוסכים ומשרד התחבורה מדי תקופה, בדגש על בדיקה שהכל מתבצע על פי התקנות. מכאן חשוב להבין שטיפול ברכב במוסך שאינו מורשה יכול לגרור למצבים לא נעימים ולא פשוטים.

סיכון בטיפול במוסך שאינו מורשה

כאשר אתם מביאים רכב לטיפול במוסך שאינו מורשה, אתם מסתכנים באופציות הנ”ל:

  • הוצאות כספיות לא צפויות – מוסך שאינו מורשה יכול להעמיד לרשותו מחירון על פי בחירתו. אך לפעמים למרות שמחירים יראו לכם זולים, יתכן שיש סיבה שעומדת מאחורי זה.
  • חלקי חילוף זולים/לא מתאימים – שימוש בחלקי חילוף שאינם מתאימים לרכב או שהם זולים ולא מקוריים יכול לגרור לתגובות לא נכונות מהרכב, ועלולות אף לפגוע בו. בפועל אתם תשלמו מחיר נמוך יותר, אך לאחר מכן אם החלקים יינזקו תאלצו לשלם כפול ממה שחשבתם.
  • ביצוע עבודות חובבניות – כאמור מוסך מורשה מחויב להחזיק אנשים בעלי תעודות והכשרה בתחום. עם זאת מוסך שאינו מורשה יכול להעסיק עובדים שיבצעו עבודות חובבניות. כאמור ברכב העבודות חייבות להיות מדויקות, וכאשר הן אינן מדויקות, בעיות עלולות לצוץ בעתיד.
  • סכנות בטיחותיות – גם אם ניקח את כל הסיבות הקודמות ונקבל אותן כאילו הן לא קיימות, הסיבה הזו היא ללא ספק הסיבה שחשוב מאוד לטפל ברכב אך ורק במוסך מורשה. מבין התקלות שעלולות לצוץ, גם תקלות בטיחותיות עלולות להיגרם, כתוצאה מעבודה שאינה בוצעה כראוי. על בטיחות אסור להתפשר, ולכן בצעו טיפולים אך ורק במוסך מורשה.

מוסך מורשה של חברת הייצור

האופציה הטובה ביותר היא לשלוח את הרכב למוסך המורשה של חברת הייצור. מכוניות של יונדאי ישלחו למוסכים של יונדאי, ומכוניות של פורד ישלחו למוסך של פורד. הסיבה היא פשוטה: במידה ומתקלקל לכם המחשב בבית, האם תעדיפו לשלוח אותו למעבדה כללית הקרובה לביתכם או למעבדה הראשית של חברת הייצור של המחשב?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *