מאזדה 3 ומורשת הזום זום

חברת מאזדה ידועה בדרכי השיווק המקוריות של המכוניות שלה. אחד הרעיונות המבריקים שלה היה תחילת ייצור דגמים תחת שם הייצור זום זום (Zoom Zoom), שנועד לייצג את פניה של היצרנית. הרעיון שעומד מאחוריו הוא עיצוב דינמי והתאמת הרכב לצורכי השוק וקהל הלקוחות הפוטנציאליים. כמובן, אין כאן משהו שונה במיוחד מהצהרת הכוונות של היצרניות המתחרות האחרות, אבל זהו בדיוק הסוד של קמפיין טוב: לנכס משהו שכולם עושים ולגרום לאנשים לחשוב עליו כמשהו שמזוהה עם המוצר שלך. מאזדה 3 היא אחד מדגמי הדגל של החברה והיא אמורה לבטא את רוח הזום זום.

התאמתה של מאזדה 3 החדשה לצרכן

מאזדה 3 היא מכונית משפחתית פופולרית למדי בישראל. הדור החדש שעומד להגיע לארץ בקרוב הביא עמו כמה בשורות חדשות. ניכר כי היצרנית עושה ניסיון לייצר מכוניות כמה שיותר קלות, בניגוד לכובד ולמגושמות הנהוגה במכוניות הסגמנט. הדור החדש יהיה קל בלא פחות משבעים קילו לעומת הדור הקודם (וגם כאן העניין מלווה בפילוסופיה חדשה של החברה בעלת השם הנוצץ סקיי אקטיב). כל זה לא אמור להפריע לעניין הבטיחות שכן קשיחות המתכות הקלות דווקא משופרת לעומת העבר. גורם נוסף שמשפיע על היכולות הדינמיות של האוטו הוא העיצוב המיוחד שלו. יש בו משהו שמזכיר מכוניות מרוצים, בקימוריו ובזוויות שלו, ואכן – הוא עוצב כך על מנת לשפר את היכולת האווירודינמית (ומדוע לא גם לסובב כמה ראשים בדרך). מערך המתלים הנפרדים ושפע האבזור ממשיכים גם הם בקו המוכר של הזום זום – המושג אשר הכניסה מאזדה בשנות האלפיים.

שני גורמים נוספים מעידים על התאמתה של מאזדה 3 להלך הרוח הכללי. האחד הוא המנוע החסכוני. כיום אנשים רבים מבינים שמפלצות הדלק הזללניות לא מועילות לא להם ולא לסביבה, ומגמה של חסכנות השתלטה על השוק. כיום היצרניות מנסות לייצר רכבים כמה שיותר ירוקים, וטוב שכך. מעבר למחשבה על הסביבה, המצב הכלכלי בעולם גורם לאנשים לחשוב הרבה יותר על הוצאותיהם, ואין ספק שדלק הוא הוצאה מהותית שרק הולכת וגדלה. וכך, מכונית חסכנית היא למעשה השקעה לטווח הארוך. הגורם השני הוא תיבת ההילוכים האוטומטית שתוכנתה כך שתרגיש עוצמתית במיוחד, ביחד עם היתרונות של פשטות ההפעלה.

לסיכום, אין ספק שיהיה מעניין לראות כיצד תתקבל מאזדה 3 החדשה בישראל, המהווה שוק חשוב מאוד עבור היצרנית. לפחות על הנייר, נראה כי היא עומדת בכבוד ברוח הזום זום שהתוו לה.

המאמר נכתב בעזרת מגזין אוטו.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *