ליסינג תפעולי, ליסינג פרטי או מימוני

מידע על מסלולי הליסינג ועל ההבדלים בין מסלול למסלול

ליסינג מימוני  -מימון לקניית רכב

רוב תוכניות המימון בתוכניות ליסינג למימון רכב, ובמיוחד בתוכנית של ליסינג מימוני עובדות בצורה כזו: הלקוח משלם סכום ראשוני כערבות עבור הרכב (יש חברות ליסינג שאינן גובות את הסכום הראשוני כערבות – מדלגות על השלב הזה). לאחר מכן מציאות תוכניות פריסה של תשלומים. ככל שכמות התשלומים רבה יותר כך ערך הריבית עולה. בשלב הסופי ולאחר תקופת התשלומים הלקוח רשאי להחליט האם לשלם את יתרת הסכום ולקנות מחברת הליסינג את הרכב או לעבור לרכב חדש עם פריסת תשלומים חדשה.

ליסינג פרטי

כאשר משתמשים בביטוי ליסינג פרטי הכוונה ברוב המקרים הינה עסקת ליסינג תפעולי אך עבור לקוחות פרטיים שאינם חלק מצי רכבים של חברה גדולה. אנשים רבים החפצים ברכב עבור עבודתם או עבור העסק הקטן שלהם רוצים לזכות באותה עסקה ובאותן הטבות להם זוכות החברות הגדולות אשר מחזיקות צי מכוניות שלם מחברות ליסינג.

לקוחות פרטיים יכולים כמובן להתכוון לכך שהם בעצם רוצים מימון שזה ליסינג מימוני ואז מה שהם מבקשים זה בעצם לקנות רכב חדש כך שלא יצטרכו לבקש הלוואה מהבנק אלא לקבל את המימון מחברת הליסינג.

אך אנו אומרים: מי שרוצה ליסינג פרטי מתכוון לכך שהוא רוצה להצטרף למעגל הנהנים מרכב בשיטת ליסינג תפעולי רק שהוא רוצה להחזיק את הרכב בבעלותו, באופן פרטי,עבור עצמו ומשפחתו.

ליסינג תפעולי

העיקרון כאן הינו הבסיס לכל שיטת הליסינג העסקי -להוריד מהלוקח כמה שיותר עומס וכמה שיותר אחריות לגבי הרכב שלו: חברת הליסינג תעשה בשבילו כמעט הכול והוא יצרך רק לשלם.

ומה כולל הכול: כל טיפולי המוסך כמובן ללא הגבלה, שירותי גרירה, כל הביטוחים, חידשו רישיונות, העברת הרכב את הטסט. הנהג רק נוהג ברכב. זוהי שיטת ליסינג תפעולי.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *