החשיבות שבניקוי ריפודי הרכב שלכם

אם נשים יד על הלב ונדבר בכנות, הרכב שלנו הוא למעשה הבית הנייד שלנו. אנחנו מבלים בו בכל בוקר לפחות שעה בפקקים בדרך לעבודה וגם חזרה, נוסעים איתו לחופשות, יוצאים איתו לסידורים ולמעשה, משתמשים בו לאורך כל שעות היום. מהסיבה הזו, יש חשיבות לניקיון ולסדר ברכב.

אולם, לרוב הסדר והניקיון ברכב, מסתכמים בניקיון שלו במכונת שטיפה פעם בחודש, חודשיים, שאיבת אבק פעם במספר חודשים וריקון הפח ברכב, אחת לשבוע. אך מה לגבי הריפודים ברכב? אלו לרוב נשכחים או לא מטופלים בכלל וחבל! יש להם השפעה רבה על התחושה ברכב ונעימות השהייה בו בעת הנסיעה.

למה חשוב להגיע לנקות גם את הריפודים שלכם?

הריפודים שלכם באוטו, הם הדבר שאתם יושבים עליו והם משפיעים רבות על חווית הנסיעה ברכב. החום והזמן שוחקים את הריפוד וככל שהוא מלוכלך יותר, הוא מחוספס יותר ופחות נעים לישיבה עליו, שלא לדבר על הריחות שהוא מדיף כאשר האוטו סגור ונכנסים אליו בשעות הבוקר או בתום יום העבודה. בשל כך, מומלץ גם להקדיש זמן ולנקות את הריפודים ברכב בצורה טובה ומעמיקה. אם יש לכם ילדים, העצה הזו עוד הרבה יותר חשובה שכן סביר להניח שהריפודים קיבלו הודות לילדים שטיפה מנוזלי שתייה שונים, מאכלים שנפלו ועוד.

אז איך עושים זאת נכון?

ראשית כל, מומלץ לעבור על כל הריפודים עם שואב אבק בצורה יסודית. שואב האבק יסיר וישאב את כל האבק, שאריות האוכל והפירורים שבשכבה העליונה של הריפוד. בשלב השני, מומלץ לעבור עם חומר ניקוי שנועד לשמן את הריפודים ולרכך אותם, וכן ביכולותו לסייע להעלות את שאריות הלכלוך מתוך הריפוד החוצה (בדומה לפעולה שעושים חומרי הניקוי לשטיחים) . החומרים לניקוי הריפודים נמכרים היום בחנויות רבות לאביזרי רכב, בחנויות עשה זאת בעצמך וכן באינטרנט באתרים דוגמת איביי וחנויות רשת המתמחות במוצרים לרכב. בסיום העבודה עם חומר הניקוי, הלכלוך יגיע למעלה עפ”נ הריפוד ואז יש לבצע שאיבה נוספת.

הבדילו בין סוגי הריפודים

כאמור, לא בכל הרכבים יש את אותו סוג ריפוד. ברכבי היוקרה למשל, תמצאו ריפודי עור או דמוי עור בעוד ברכבים ברמה עממית יותר, לרוב הריפודים יהיו ריפודי בד. בשל כך, חשוב לקנות חומר שיתאים באופן ספציפי לסוג הריפוד שלכם, שלא יהיה חומצי מדי או שמנוני מדי. כך תוכלו לדאוג שאכן הניקוי יהיה יעיל ואפקטיבי לאורך זמן ולא יגרום נזק כלשהו לריפוד.

לסיכום, טיפול קבוע וניקוי של הריפוד חשובים גם לאיכות השהייה ברכב בעת נסיעה ויכולים גם לסייע את בשמירת יופיו של הרכב ואיכותו, והשגת מחיר טוב יותר על הרכב בבואכם למכור אותו.

עוד בנושא: שטיפת מכוניות

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *