בטיחות צמיגים לאופנועים – אופנוע שטח ואופנוע עירוני

מיגון כלי הרכב, בין אם זה רכב פרטי ובמיוחד אם זה אופנוע בפני תאונות דרכים אינו מתחיל ונגמר אך ורק בנסיעה זהירה שלנו ושל הנהגים שמולנו ו/או לצידנו האם אנחנו באמת זקוקים לכל התוספות, השדרוגים והאבזורים היקרים הללו רק כדי לשמור על הבטיחות שלנו על הכביש?

איכות הצמיגים גם ברכב ובמיוחד בתחום האופנועים הם בין הרכיבים והפרטים החשובים ביותר הכלי הרכב עליהם בעיקר נופלת האחריות על הנסיעה הבטוחה והאיכותית של הנהג. יכולת השליטה על כלי הרכב נמדדת לא פעם בטיב הצמיג והבלאי שלו. בעולם של כל כך הרבה חוסר דיוקים דווקא תחום המכונאות דורש דיוק באופן הממוקד ביותר שמשקף את בטיחות המשתמש ואיכות השימוש

 השפעת משקל האופנוע על חשיבות יציבות הצמיג

אחד הפרמטרים החשובים ביותר בעת התאמת צמיגים לאופנועים אל הכלי עצמו הוא יחס משקל האופנוע אל מול המשקל של הצמיג עצמו, איזון בין המסה של האופנוע לבין המסה של הצמיג יתנו לנו את התוצר האיכותי ביותר והבטוח ביותר על הכביש. צמיגים במידה ובמשקלים הנכונים הם פרט הראשון שיש לשים לב אליו בעת בחירת צמיג לאופנוע או לקטנוע.

 איפה כדאי לרכוש, להתקין ולרכוש צמיגים לאופנוע

צמיגים לאופנוע נעדיף לרכוש במוסך אופנועים מורשה שידע לתת לנו את תעודת האחריות על הצמיגים ויהווה עבורנו ערובה לבטיחות המוצר ובטיחות הנהיגה שלנו. רכישה והתקנה של צמיגים לאופנועים במוסך מורשה ימזערו את הסיכונים של רכישת צמיג מזויף או צמיג פג תוקף.

 צמיגים ממותגים לאופנוע – השקעה שמצילה חיים

בשונה ממוצרים אחרים שניתן ובמקרים מסוימים אפילו כדאי לוותר על המיתוג שלהם, דווקא בתחום הצמיגים חשוב לבחור ולרכוש צמיג מחברה ממותגת וידועה. איכות הצמיג נמדדת על פי איכות הייצור ואיכות היצרן, רכישת צמיג שאינו ממותג מאדם פרטי או מוסך שאינו מורשה עשוי להביא לבלאי ברכב, ירידה באיכות הנסיעה ותקלות במערכת הבלימה, ובכך, לסכן את שלומו של נהג האופנוע והנהגים האחרים.

 צמיגים מומלצים לפעילויות אקסטרים ושטח

בשונה מצמיגים לאופנועיפ המשמשים לפעילות של נהיגה רגילה על הכביש, צמיגים לנהיגה ופעילות אקסטרים יהיו שונים אחד מהשני מבחינת לחץ האוויר וגודל הצמיגיםצמיגים לפעילות אקסטרים יאופיינו בקשיחות גבוהה יחסית בגלגל האחורית ורכות יחסית של הגלגל הקדמי. הגלגל הקדמי יהיה בעל בולמי זעזועים איכותיים יותר למזעור ההשפעה על הצמיג, הגלגל והרוכב בעת הפגיעה בקרקע .

 האם ניתן למצוא צמיגים זולים באיכות גבוהה?

כפי שציינו חשוב מאוד לוודא כי מדובר במוצרים מקוריים של החברה המקורית והידועה. ראוי לציין שניתן למצוא צמיגים זולים יחסית תוך ביצוע השוואת מחירים בין המוסכים השונים. מוסכים רבים נוטים להקפיץ את עלות העבודה ו”להאשים” בכך את הצמיג.

חשוב מאוד לדעת כי צמיג המתאים לרכב לא יתאים לאופנוע ויש להזהר ולא להתקין צמיג המותאם למכונית על אופנוע, כפי שקרה פעמים לא מועטות. הקפידו ובצעו התאמה מלאה בין האופנוע לצמיד , וכמובן, לסוג הפעילות והנהיגה.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *