אופנוע חשמלי בישראל – כל היתרונות

הרכבים החשמליים לא הצליחו מאד בארץ, אולם לעומתם, אופנוע חשמלי בישראל הופך להיות מוצר נפוץ יחסית. לשימוש באופנוע חשמלי ישנם יתרונות רבים, אשר הופכים אותו לפופולארי ואהוב מאד. בארץ נכים מספר דגמים פופולאריים של אופנועים חשמליים, כאשר לכל אחד מהם יתרונות מיוחדים משלו, כך שכל אחד יכול לרכוש אופנוע חשמלי אשר מתאים באופן מדויק לצרכים שלו.

אופנוע חשמלי

אופנוע חשמלי הוא אופנוע אשר מונע באמצעות חשמל, לרוב על ידי סוללות, במקום על ידי מנוע בנזין רגיל. ישנם מספר סוגים של סוללות אשר משמות באופנועים חשמליים, כמו למשל סוללות נשלפות לכל גלגל, סוללות בטכנולוגיות של תאי דלק, וכן הלאה. ישנם גם תהליכים מעשיים של פיתוח אופנוע חשמלי היברידי, בעל הנעה חשמלית היברידית אשר אמורה להיות בעלת יתרונות רבים במיוחד.

 יתרונות של אופנוע חשמלי

אופנוע חשמלי הוא בעל יתרונות רבים. מנוע חשמלי עולה בתחומים רבים על מנוע בנזין רגיל. הנה מספר יתרונות משמעותיים של המנוע החשמלי:

 

  • עלות נסיעה באופנוע חשמלי זולה בהרבה מאשר נסיעה למרחק זהה באופנוע בעל הנעת בנזין.
  • הנסיעה באופנוע חשמלי שקטה באופן משמעותי מאשר באופנוע רגיל.
  • שמירה על איכות הסביבה – הנסיעה באופנוע חשמלי אינה פולטת גזים רעילים ומזיקים בסביבת הרכיבה. גם ההטענה של הסוללות גורמת לזיהום אוויר מועט יחסית לתדלוק בבנזין רגיל.
  • ניתן לטעון את האופנוע בבית, ואין צורך בנסיעה מיוחדת לתחנות דלק.
  • התחזוקה של אופנוע חשמלי זולה יותר מתחזוקה של אופנוע בהנעת בנזין, מכיוון שיש צורך בפחות טיפולים. כך, לדוגמא, אין צורך להחליף שמן באופנוע חשמלי, וכן הלאה.
  • אופנוע חשמלי מתאים לרכיבה גם במבנים סגורים.

חסרונות?

ישנם גם מספר חסרונות לאופנוע חשמלי, כמו למשל העלות הראשונית שלו, שהיא יקרה יחסית, כמו גם העובדה שזמן ההטענה ארוך יותר מתדלוק, ולרוב הנסיעה המתאפשרת בין הטענה להטענה קצרה יחסית לנסיעה במיכל דלק מלא רגיל. עם זאת, היתרונות של אופנוע חשמלי גדולים בהרבה מן החסרונות מה שהופך אותו לכלי רכב מומלץ מאד.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *