שכרתם רכב מליסינג, והסתבכתם?

האם קרה לכם את המקרה הבא: אתם רוצים לטייל בצפון, או לנסוע לאילת, ושוכרים רכב ליסינג. במהלך הנסיעה עוצר אתכם שוטר לביקורת, ואז אתם מסתבכים. במה אתם יכולים להסתבך?

יכולים להיות מספר בעיות עם רכבים של ליסינג. צריך לזכור, שאתם לא מכירים את הרכב, ואת ההיסטוריה שלו. אולם, לפעמים יכולים להתגלות הדברים הבאים:

  1. הרכב גנוב! אין זה אומר שחברת הליסינג גנבו, אלא סביר להניח שקנו בטעות רכב גנוב.
  2. הרכב מעוקל! לפעמים, חברות הליסינג, יקנו רכב, שהוצא נגדו צו עיקול. לעיתים, בעל הרכב שהוצא נגדו צו עיקול, ימהר לעשות “טרייד אין”, או למכור את הרכב לליסינג.
  3. הרכב לא עבר את הטסט- במקרה זה, מוטב לגלות זאת על ידי השוטר, ולא חלילה באופן בו הבלמים מפסיקים לתפקד. רכב שלא עבר את הטסט, הוא רכב ללא רישיון.
  4. חברת הליסינג שכחה לחדש את רישיון הרכב- לפעמים, הרכב יהיה תקין, אך חברת הליסינג שכחה לחדש את הרישיון של הרכב. לכן, נהג שנתפס ברכב ללא רישיון, ימצא את עצמו בבעיה.

מראה של אוטו

כיצד למנוע מצבים אלו?

כדי למנוע מצבים, בהם מסתבכים משפטית בגלל שכירת רכב בליסינג, יש לזכור את הכלל הבא: “סוף מעשה-  במחשבה תחילה”- כלומר, יש לדרוש מחברת הליסינג, את מסמכי הרכב, לפני שחותמים איתם על חוזה. יש לעבור בעיון על המסמכים, ולבדוק את הנקודות הבאות:

  1. האם יש לרכב רישיון בר תוקף?
  2. מי היו בעלי הרכב הקודמים?
  3. מומלץ לבדוק, האם לוחית הזיהוי של הרכב מקורית- כדי לוודא שהרכב אינו גנוב.

כאשר שוכרים רכב מחברת ליסינג, בין אם מדובר בשכירות קבועה, ובין אם בשכירות חד פעמית חשוב לדרוש מחברת הליסינג את המסמכים הבאים:

  1. רישיון הרכב- חשוב מאוד, שברישיון יהיה רשום בצורה מפורשת, שהרכב בבעלות חברת הליסינג. לעולם לא שוכרים רכב, שהרישיון שלו על שם אדם פרטי.
  2. אישור שהרכב עבר את הטסט.
  3. כדאי להצטייד באישור שהרכב בבעלות חברת הליסינג, ולחתום עם החברה על אחריות מלאה.

חשוב מאוד לשכור רכב, רק מחברה אמינה. מומלץ לשכור רכב יד ראשונה, או רכב יד שנייה, אחרי שבודקים את ההיסטוריה של הרכב.

הסתבכת? קח עורך דין מקצועי:

הסתבכתם, ונפלתם בפח?  אינכם צריכים להתמודד לבד. עורך דין תעבורה בפתח תקווה, ישמח לעזור לכם. עורך הדין, ינחה אתכם אילו מסמכים עליכם להשיג, על מנת להוכיח בבית משפט שהרכב אינו שלכם, ואתם רק השוכרים.