שוב נתקעתם? הרכב מסרב להניע? אתם חייבים לעצמכם ביטוח גרירה!

אתם נוסעים להנאתכם ברכב, שמחים וטובי לב, אך לפתע משהו קורה: הרכב משתנק ו’משתעל’, עוצר – ולא זז יותר. הסיטואציה מוכרת לכם? אתם חייבים ביטוח גרירה

כמה נחמד לנסוע ברכב ללא תקלות, נכון? מסובבים את המפתח, מניעים ומתחילים לנסוע בלי בעיות. אך כל זה הוא בגדר חלום ותו לא: כמעט כל רכב, ובעיקר כזה הנמצא על הכביש כמה שנים, יידרש לטיפול כלשהו. במקרים החמורים יותר, הוא אף עשוי להיתקע באמצע הדרך – והסיבות לכך רבות.

מה עושים במקרה כזה? ומה הפתרון כאשר הרכב נתקע שוב ושוב? במקום לחפש רעיונות ‘יצירתיים’ שלא בהכרח יעבדו, מומלץ להצטייד מראש במוצר שישאיר אתכם בראש שקט. קוראים לו ביטוח גרירה.

מהו ביטוח גרירה ובמה הוא יכול לסייע?

ביטוח גרירה הוא מוצר ביטוחי מעולם הרכב, אשר לרוב יוצע כתוספת לביטוח הרכב שלכם. למעשה, לא מעט חברות גרירה וחילוץ – ובעיקר הגדולות שבהן – יציעו את השירות הזה כמינוי שנתי רק כחלק מפוליסת הביטוח ולא כשירות פרטי ונפרד. נגיע לכך בהמשך.

מה כולל ביטוח הגרירה והחילוץ?

  • חילוץ רכב תקוע (בשטח או בכביש)
  • שירותי דרך
  • תיקונים בסיסיים לתקלות מינוריות
  • גרירת הרכב למוסך (כשמדובר בתקלה שלא ניתן לתקן במקום)
  • תיקון שמשות
  • אספקת רכב חלופי.

יש לציין כי ברוב המקרים יינתן השירות 24 שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע, באמצעות מוקד מיוחד שמעמידה לצורך כך חברת החילוץ והגרירה שמעניקה את שירותיה במסגרת פוליסת הביטוח.

כיום מוצעות ללקוחות, דרך חברות מסוימות, פוליסות ביטוח גרירה בתנאי VIP. אלו פוליסות אשר מציעות לבעל הרכב הסעה במונית מהרכב למחוז חפצו, בעוד נציג החברה הוא שימתין לגרר ויוודא שהגיע למוסך. זהו שירות אשר יעלה את מחירה של הפוליסה, כמובן.

ביטוח גרירה חד-פעמי או שנתי?

בעל רכב אשר מעוניין בשירותי גרירה, יוכל לעשות זאת בשתי דרכים: הזמנת גרר באופן חד-פעמי במקרה של תקלה או רכישת מינוי שנתי שיספק לו מענה בכל עת, ללא תוספת תשלום מיוחדת.

כפי שציינו קודם לכן, ביטוח גרירה שנתי הוא מוצר אשר מסופק ללקוחות הפרטיים לרוב רק דרך פוליסת הביטוח, וכדאי לדעת זאת. מצד שני, המינוי השנתי יהיה לרוב זול משמעותית משירות גרירה חד-פעמי שיוזמן ישירות על ידי החברה.

מה הן העלויות של שירותי הגרירה?

שירות גרירה חד-פעמי יעלה עד 350 ש”ח לעשרת הקילומטרים הראשונים, ועל כל עשרה קילומטרים נוספים יידרש בעל הרכב הנגרר לשלם עוד כעשרה שקלים. חילוץ רכב, לעומת זאת, יכול להגיע לכ-600 ש”ח – אם לא ייעשה במסגרת מינוי שנתי. אלו כמובן רק שתי דוגמאות מתוך רבות. תוכלו ללמוד עוד על המחירים הנהוגים בתחום הגרירה והחילוץ במחירון המיוחד של דפי זהב.

לעומת זאת, מינוי שנתי אשר מסופק לרוב הלקוחות דרך חברות הביטוח, במסגרת ביטוח גרירה מסודר, יעלה בין 500 ל-700 ש”ח. מדובר בתוספת לא משמעותית בראייה שנתית, אשר נחשבת כדאית ומשתלמת יותר – בייחוד אם בעל הרכב ייאלץ להשתמש בפוליסה יותר מפעם אחת בשנה.

איך לבחור ביטוח גרירה מתאים?

לפני שנפרט מה הן הנקודות שעליכם, כבעלי הרכב, לשים לב אליהן בעת הזמנת הפוליסה, נציין כי ביטוח הגרירה אינו ביטוח חובה ולמעשה, רבים אינם רוכשים אותו. עם זאת, כפי שכבר ציינו, התוספת המינורית יחסית לסכום הכולל תשתלם לכם ברוב המקרים.

אם כן, אילו נקודות שוות התייחסות מעמיקה בעת הזמנת הביטוח?

  • זמן ההגעה של חברת הגרירה והחילוץ: בעת ההזמנה, בדקו אם מצוין זמן ההגעה המקסימלי לרכבכם מרגע הקריאה. במקרים מסוימים לא תהיה התחייבות כזו – וחבל. אגב, ישנן פוליסות ביטוח גרירה הכוללות התחייבות להגעה מהירה (עד חצי שעה מרגע הקריאה, לדוגמה). מומלץ לבדוק מהי תוספת התשלום על כך
  • תוספת מחיר עבור גרירה למוסך רחוק: לא פעם תידרשו להוסיף סכום כסף מסוים במקרה של גרירת הרכב למוסך רחוק (לדוגמה: גרירה מתל אביב לחיפה). שימו לב לכך ו-ודאו כמה כסף תידרשו להוסיף במקרה כזה
  • התעקשו על זהות המוסך שאליו ייגרר הרכב: אל תרכשו פוליסה שבה נקבעת זהות המוסך על ידי חברת הביטוח. זוהי זכותכם לגרור את הרכב למוסך שבו הרכב שלכם מטופל דרך קבע

ודאו שמדובר בחברת גרירה מוכֶּרֶת: אם החלטתם לרכוש ביטוח גרירה, אין שום סיבה שתסתפקו בשירותיה של חברה קטנה ולא מוכרת. ודאו מראש שהגרירה תתבצע בידי חברה עם מוניטין וניסיון רב בתחום.