קונים רכב מחברת השכרה – כמה טיפים שיעזרו לכם

יותר ויותר ישראלים בוחרים לרכוש מכונית פרטית מחברת ליסינג בשל התנאים הנוחים הן מבחינה כספית והן מבחינת האחריות שהם לוקחים על הרכב. בכדי שתוכלו לבצע רכישה נכונה, כדאית והוגנת ממש על פי כל היתרונות של רכישת רכב כזה, אספנו עבורכם כמה טיפים לרכישת רכב מחברת השכרה. חשוב לזכור, חברות הליסינג מהוות השפעה בלתי רגילה על מחירי המחירון שכן למעלה מ-80% מרכבי יד שנייה מגיעים מאותן חברות. חברות הליסינג לא רק משפיעות על המחיר אלא גם על הדגמים השונים שיגיעו לארץ, על האבזור של המכוניות, המנוע, הצבעים זאת בשל כוח הקנייה האדיר שהן מייצגות. למעשה, אותן חברות ליסינג יכולות לספוג בעצמן את ירידת המחירים כלומר את השחיקה של הרכב מה שמאפשר להם תמרון נרחב כאשר הן באות למכור מה שמחייב אתכם הקונים להיזהר ולבדוק טוב טוב מה אתם קונים.

אז איך עושים את זה?

  1. התעקשו לדעת מה עבר הרכב – אמנם החברות לא אוהבות לנדב מידע על היסטוריית הרכב אבל התפקיד שלכם בתור צרכנים נבונים הוא להתעקש. בדקו באיזו חברה הרכב היה לפני כן, האם נהג בו רק אדם אחד או שמא נהגו עליו הרבה נהגים. בדקו איזה טיפולים הוא עבר, האם הם יתבצעו בזמן ואיפה. לכל המידע הזה שתצליחו או לא תצליחו לדלות יש השפעה בלתי רגילה הן על המחיר והן על איכותו של הרכב.
  2. הבינו בדיוק אלו פרמטרים משפיעים על מחיר הרכב- פרט לנושא הקילומטראז׳ שזהו הקלף העיקרי של חברות הליסיניג יש עוד כמה פרמטרים שמשפיעים על המחיר. למשל אם הרכב שימש חברה למשל יש להפחית מהמחיר בין 12%-7%. אם הרכב שיש כמה נהגים יש להוריד עוד כמה אחוזים מהמחיר. יש גם רכבים שמשמשים קיבוצים, חברות גדולות או מועצות מקומיות וכאן האחוזים עולים עוד יותר.
  3. בדקו מה יש ברכב- השוו את מחיר הרכב לרמת האבזור והגימור שלו. בדקו שהמחיר תואם את כמות החלונות, מערכות הבטיחות, הצמיגים, כריות האוויר וכדומה.
  4. קחו את הרכב לבדיקה בעצמכם- יש חברות שנוטות להעלים מידע שלא מזיק לאף אחד ולכן שווה להשקיע ולעשות בדיקה במקום עליו אתם סומכים.

לסיכום, היו צרכנים חכמים, עשו חקר שוק, השוו מחיר, בדקו את כל הפרמטרים ורק אז בצעו החלטה שקולה.