נקלעתם לתאונה עם רכב שכור? הנה מה שתעשו

Posted on: 8 בJuly 2019, by :
ויכוח בין שני נהגים בעקבות תאונת דרכים

אף אחד לא מצפה להיקלע לתאונת דרכים אך לצערנו הן קורות. כשמדובר ברכב שכור אפשר שהדאגה תהיה גדולה יותר. אנחנו לא אומרים שכשמדובר ברכב שלכם הדבר הופך לקל יותר, אנחנו פשוט אומרים שזה פחות אנשים להסביר להם מאשר אם הרכב שלכם שכור.

אז אם אינכם בטוחים כיצד לתפעל את האירוע, הנה הצעדים שיעזרו לכם לסגור את הסאגה הזו בקלות, ביעילות ובמהירות-

דברו עם עורך הדין שלכם

אם אין לכם עורכי דין, חפשו עורך דין תאונות דרכים, כזה שמתמחה בדיני תעבורה ויודע איך לתפעל מקרה של תאונת דרכים, גם כאשר האוטו הוא משכירות. יהיה עליכם להביא לעורך הדין שלכם את הראיות שיש לכם, הצילומים, התיעודים, דו”ח של המשטרה על האירוע ואם בוצע פינוי לבית חולים, רצוי שגם המסמכים הללו יהיו אצלכם בכדי להעביר לעורך הדין שלכם. לאחר מכן, הוא יחל בטיפול עבורכם ויעדכן אתכם בהתקדמות התיק.

דברו עם חברת הביטוח שלכם

לאחר שהתחמשתם בעורך דין, רצוי שתיידעו גם את חברת הביטוח שלכם כי עברתם תאונת דרכים. כיוון שכל רכב הנוסע על הכביש מחויב בביטוח חובה לרכב, זה רק אומר שגם לכם יש ביטוח וכי עשיתם אותו באחת מחברות הביטוח הקיימות בארץ. חשוב שתדווחו לה כמה שיותר מהר מאחר וקיימים דברים שאחר כך לא תהיה לכם היכולת להוכיח וכשמגישים תביעה לחברת הביטוח, רצוי שכל הראיות הקיימות שלכם יועברו אליה.

דברו עם המשטרה

תאונת הדרכים שעברתם הייתה רצינית מספיק בכדי שמשטרה ואמבולנס יגיעו? תהיו בטוחים שהם רושמים כל דבר מהזירה. אם פינו אתכם לבית החולים ולא הספקתם לקחת את הרשומות של המשטרה, כל שתצטרכו לעשות יהיה להגיע לתחנת המשטרה שהשוטרים אשר היו בזירה עובדים בה, לבקש את הדו”ח של תאונת הדרכים שלכם ולהעביר זאת לעורך הדין שלכם ולחברת הביטוח. רשומות אלה יכולות לעזור לכם במידה ואתם צריכים להוכיח את חפותכם.

תצלמו, תרשמו, תעתיקו ודווחו לחברה ממנה השכרתם את הרכב

משמע, תתעדו כל דבר אפשרי מהרגע שנוצרה הפגיעה ברכב השכור שלכם. חברת הרכבים ממנה השכרתם את הרכב תרצה גם היא לראות את הממצאים מתאונת הדרכים בה השתתפתם ובמידה ותצטרך להגיש תביעות מטעמה, יהיה גם לה את התיעוד הנכון. חשוב שתתעדו את הרכב שלכם, את הרכב השני וכמובן אם נוצרו פגיעות נוספות לעוברי אורח או לעצמים דוממים. כמו כן, אם יש לכם פגיעות צלמו גם אותן ברגע שהן קרו מאחר ויש פגיעות שמחלימות יותר מהר מאחרות ואפילו לאחר שעה מרגע התאונה לא יראו כמו ברגע שקרו.

לסיכום,

רכב שכור או לא, תאונות דרכים הן אף לא דבר נעים ולא דבר שכיף להתעסק בו. אך אם כבר נקלעתם לתאונת דרכים, דעו שיש מי שיכול להגן עליכם. כל שאתם צריכים לעשות זה ללכת לפי השלבים.

מרחבי הרשת:
יורם קראוס – מנכ”ל חברת SMS ניהול פרוייקטים
יורם קראוס you tube