נהיגה בקלות ראש

מבין עבירות התנועה יש עבירות נפוצות יותר ועבירות נפוצות פחות. אחת העבירות הנפוצות נקראת נהיגה בקלות ראש. הסעיף הדן בנושא זה בדיני תעבורה הינו סעיף 62 (2), והוא מגדיר מהי נהיגה בקלות ראש, ומה צפוי להיות העונש שייגזר על נהג אשר נמצא אשם בביצוע סעיף עבירה זה. באם נהג מואשם בביצוע נהיגה בקלות ראש חשוב שידע כי יש באפשרותו להתייעץ עם עו”ד אשדוד מומחה בדיני תעבורה, אשר יוכל לייעץ או לוות אותו במידת הצורך, לרבות ייצוג בבית הדין.

מהי נהיגה בקלות ראש

סעיף זה בחוק מאגד בתוכו כמה עבירות: נהיגה בקלות ראש או נהיגה ברשלנות או במהירות שיכולה לסכן את הציבור (גם אם מהירות זו נמוכה מהמהירות המותרת בחוק). נהג יכול למצוא את עצמו מואשם בעבירה על סעיף זה אם אופן נהיגתו מבטא רשלנות וקלות דעת על הכביש. כאן החוק בוחן האם העבירות בוצעו בידיעה, תוך נהיגה רשלנית מכוונת. מקרים נפוצים בגינם מוגדרת נהיגה בקלות ראש הינם התעלמות מהוראות התנועה, נהיגה תוך עקיפה מסוכנת, נסיעה באור אדום וכדומה.

לנהוג בקלות ראש עוד לדיני תעבורה
לנהוג בקלות ראש עוד לדיני תעבורה

 

מה העונש הצפוי

נהיגה בקלות ראש כאמור עשויה לגרום לנזק מאוד משמעותי, ולכן עבירה זו יכולה לגרור עונש של מאסר בפועל. נהג אשר קיבל זימון לדין בגין נהיגה ברשלנות חייב להגיע מוכן ככול האפשר, ורצוי בליווי של עו”ד אשדוד, אשר יוכל לייצג אותו ולשמור על האינטרסים שלו. עורך דין טוב, מקצועי ובקיא בדיני תעבורה יפעל לזיכוי, אם נסיבות המקרה מאפשרות זאת. במידה ולא ניתן יהיה להביא לזיכוי מלא, ינסה עורך הדין לגרום לכך שהנהג יקבל את העונש המינימאלי. ייצוג של עו”ד אשדוד יכול להביא לכך שעונש מאסר יומר בקנס כספי או בשלילה לתקופה, עונש קל בצורה משמעותית.

נהיגה בחוסר זהירות

אחת הדרכים בה ינסה עו”ד לדיני תעבורה לפעול במקרה וישנו אישום בסעיף נהיגה בקלות ראש היא להמיר את סעיף האישום לסעיף “קל” יותר – נהיגה בחוסר זהירות. סעיף זה מתייחס לנהגים אשר עברו עבירות תנועה, אך עשו זאת מחוסר זהירות ולא מתוך רשלנות מכוונת ומודעת למעשה. המרה לסעיף אישום קל יותר יכולה לגרום לקבלת עונש קל יותר, ולכן חשובה במיוחד.