מרבים להחנות בחניון? שימו לב לדברים הבאים

נזהרים כשמחנים רכב בחניון

זה לא משנה אם אתם בעלי רכב או משכירים אחד, כאשר מדובר ברכב האישי שלכם, אתם לא רוצים שיקרה לו כלום הן מבפנים והן מבחוץ. אך כאשר אתם נוסעים מדי יום ברכב שלכם, אתם בוודאי לוקחים בחשבון את האפשרות שיקרה לו משהו. גם השריטה הקטנה ביותר יכולה לבאס, בטח ובטח אם זה מחוסר תשומת הלב שלכם, בטח ובטח אם זה בחניון בו אתם מחנים את רכבכם מדי יום.

לכן, כאשר אתם מחנים את רכבכם בחניון, ישנם דברים שחשוב שתשימו לב אליהם אם אתם מעוניינים לשמור את רכבכם שמור ונקי מפגיעות-

טווח ראייה

חניית הרכב בחניון, עם כל הנוחות שבדבר, מביאה איתה אחריות גדולה ואך ורק על עצמכם. גם אם אתם רגילים לחניון בו אתם מחנים, גם אם יש לכם חניה קבועה, סביר להניח שההרגל ינמיך את הזהירות שלכם. כך, בקלות תמצאו את עצמכם שורטים שלא בכוונה את רכבכם, רק כי מיהרתם להיכנס אל החניה שלכם או לצאת ממנה. על כן, וודאו כי לחניו בו אתם מחנים את רכבכם קיימת מראה פנורמית בפניות חדות ובאזורים בהם לא ניתן לראות רכב מגיע, הדבר ישרת אתכם רבות כאשר טווח הראייה שלכם חסום.

להאט כשצריך

זה נכון שחניונים רבים בארץ לא בדיוק דואגים לגובה המהירות המותרת בחניונים ונדמה שנהגים רבים מרשים לעצמם לדמות את החניון למגרש משחקים. כשהדבר כך, יהיה רצוי שבחניון שלכם יהיו פסי האטה. כאלה שמונעים מהרכבים המגיעים והיוצאים לנהוג במהירות מופרזת ברחבת החניון. הדבר ימנע גם מכם לנסוע מהר ולא משנה כמה אתם ממהרים. כשבטיחות היא הדבר הראשון הנחוץ לחניון, פסי האטה הם פתרון נהדר להאטת הרכבים.

מגינים לפינות

אם החניון שלכם אינו שטח חניון פתוח המכיל פחות מ-50 מקומות חניה, הרי שמדובר בחניון בעל מספר קומות ופניות, ירידות ועליות. כבעלי רכב אתם ודאי יודעים כמה מעקולות יכולות להיות הפניות ואיזה חישוב אתם נדרשים לעשות כאשר אתם נדרשים לפנות באותן פניות כדי להגיע למקום החניה שלכם. חישוב זווית לא נכונה יכול להוביל לשריטה מעצבנת בצידי הרכב. בחניון בעל מגיני פינות לא קיימת הבעיה הזו. יתרה מכך, מגיני הפינות יעזרו לכם לנווט את רכבכם נכונה בפניות אלו.

שילוט ותמרור

חניון פעיל שדואג לרווחת הנהגים בתוכו ידאג גם לכוון אותם נכון. התקנת שילוט הכוונה ותמרורים הקשורים לבטיחות הנהגים והולכי הרגל בחניון יכולה אך ורק להועיל לכם בשיוט נכון בתוך החניון. אין זה חדש שנהגים רבים מרשים לעצמם לעבור על חוקי התנועה בתוך חניונים המפוזרים ברחבי הארץ. על כן, השילוט והתמרור הנכון יוביל לתנועה נכונה, חוקית ובטיחותית.

לסיכום, גם אם אתם מכירים את כבישי הארץ ככף ידכם, גם אם אתם מכירים את המסלול של הכביש בו אתם אמורים לנסוע, אין זה אומר שאתם יודעים בוודאות מה הולך לקרות או מה עלול לקרות. סעו בזהירות והבטיחו לעצמכם זהירות.