יבוא רכבי יוקרה לישראל – מיסים וחלפים

Posted on: 1 בMay 2016, by :

מרביתנו מכירים היטב את הבעיה הגדולה והעמוקה בכל הנוגע לתחום המיסוי והמיסים בארצנו הקטנה, כאשר מזה שנים רבות הפרה החולבת של משרד האוצר הינה מיסי הרכב – כך למעשה הפך ייבוא רכב לאופציה יקרה, מורכבת ונשגבת למדי במחוזותינו.

כל מי שטייל קצת בחוץ לארץ, בעיקר במדינות אירופה השונות וגם בארצות הברית, ודאי שם לב למגוון ה-‘חלליות’ שמתנייעות על כבישי המדינות הללו. מחירי הרכב בארצו גבוהים במיוחד בעקבות רמת המיסוי העצומה המוטלת עליהם – המחירים בארץ הינם כמעט כפליים מאשר במדינות רבות. עם זאת, ייבוא רכב הינו תהליך מורכב וסבוך בבירוקרטיה ולכן רובנו מעדיפים להימנע ממנו. היבואנים המרכזיים של רכבים הם אנשים בעלי ממון אשר מחפשים לייבא בצורה אישית דגמים מיוחדים.

Import Luxury Cars

המלכוד והאופציה הירוקה

כפי שניתן להבין הנהגים של ישראל מצויים במלכוד – מצד אחד אין להם אפשרות לרכוש רכבים במחירים שפויים ומצד שני, אפשרות הייבוא מורכבת ביותר. עם זאת, צצה לאחרונה אפשרות להימנע מתשלום המיסים הגבוהים: טרנד איכות הסביבה העולמי הגיע גם לארצנו הקטנה בדמות גביית מס יבוא אישי מופחת בהרבה לרכבים ‘ירוקים’. לא מדובר על רכבים בצבע ירוק בוהק, אלא ברכבים שיוצרו בסטנדרטים מסוימים שנועדו להפוך אותם לכמה שיותר חברותיים לסביבה.

מכיוון שהמדינה מעוניינת לעודד שימוש ברכבים כאלו היא גובה עליהם מיסים נמוכים, מה שמוביל אנשים רבים שמעוניינים לייבא לרכוש דווקא רכבים מסוג כזה. עם זאת, לא הכול נוח ונעים מכיוון שתהליך הייבוא עדיין בנוי בצורה יחסית מורכבת ויחד עם זאת היצע הרכבים הירוקים הבינלאומי לא כזה גדול. במידה ומדובר באנשים שמעוניינים לייבא רכב מצויד במנוע עוצמתי ‘כמו של פעם’, אופציה חדשה זו לא תורמת במיוחד.

ומה בעניין ייבוא חלקי חילוף?

כמו רכבים גם חלקי חילוף בישראל הינם מיובאים – מה לעשות, תעשיית הרכב לא הכתה שורש במדינתנו. נושא חלקי החילוף והמחלוקות הסובבות איתו כבר מוכר לכל מי שקצת מתעניין במה שלמוסכניק שלנו יש להציע לנו במקרה של תקלה. חלקי חילוף מקוריים, משופצים, או משומשים.

יש הטוענים  כי כמו בייבוא רכבים, גם בייבוא חלקי חילוף המדינה מקשה מאוד על המייבאים. טענתם נעוצה בסטנדרט נוקשה מאוד (לטענתם) שקובעת המדינה, סטנדרט גבוה מידי ממה שבאמת צריך להיות. המאבק הזה צפוי להמשיך.

כשמדברים על ייבוא חלקי חילוף בצורה לא מסחרית, האינטרנט משמש ככלי חזק ומרכזי. מאות אתרי אינטרנט בארץ ובעולם מאפשרים לכם לייבא בצורה אישית חלקי חילוף אשר נחוצים לכם. במקרה זה הבחירה בידיים שלכם ואתם יכולים להחליט בדיוק איזה סוג וקטגוריה של חלקי חילוף אתם מעוניינים לייבא.

מרחבי הרשת:

סיבים אופטיים – חבילות אינטרנט מהיר מבית yes

יורם קראוס – מטפס ההרים שבונה את משרדי החברות הגדולות בעולם

יורם קראוס – כתבה באתר מאקו

אייפון 14 – באתר פלאפון

גלקסי s23 – לרכישה באתר פלאפון