הדרך הבטוחה למכירת רכבים אחרי תאונה

Posted on: 21 בAugust 2019, by :

הייתם מעורבים בתאונה? לפני הכל, חשוב שתדאגו למצב הבריאותי שלכם ותוודאו שהכל בסדר וכמובן תטפלו בעצמכם כנדרש. בריאות היא במקום הראשון. בשלב השני, יש את עניין הרכב שעבר תאונה. חשוב לדעת שהתאונה משפיעה באופן אוטומטי על הסטטוס של הרכב ופוגעת בשוויו בהתאם להערכת השמאי.
כמובן שיש סוגים שונים של תאונות. יש רכבים שעברו תאונות קשות המוגדרות על ידי שמאי כטוטאלוס. כלומר, הרכב באובדן גמור ויצא מכלל שימוש או שעלות התיקון שלו תהיה 55% ומעלה משוויו. במצב זה, חברת הביטוח תפצה אתכם על הרכב. אבל מה קורה אם הרכב לא הוגדר טוטאלוס? התאונה מייקרת את הפרמיה של הביטוח וכמובן מערימה אתגרים במכירת הרכב.
התייקרות הפרמיה היא אחת הסיבות לכך שבעלי רכבים רבים אינם תובעים את הביטוח על תאונות מסוימות אך עם זאת אי דיווח לחברת הביטוח אינה מכסה על העובדה שבטווח הארוך – יהיה קשה יותר למכור את הרכב.
עליכם להצהיר על התאונות שעבר הרכב ובאופן טבעי, תאונות מרתיעות קונים בשל הנזקים השונים שהתאונות הסבו לרכב. אבל גם להמשיך לנהוג ולנסוע ברכב שעבר תאונה זה לא תענוג גדול במיוחד אם הוא כבר לא מרגיש בטוח עבורכם וחוויית הנסיעה נפגעה באופן משמעותי.
מה עושים? כאן נכנסת לתמונה מכירת רכב שעבר תאונה לחברות המתמחות בפירוק רכבים.

הדרך הנוחה – פירוק לרכבים שעברו תאונה

תהליך פירוק רכבים הוא תהליך שרבים מדמים לתרומת איברים. המפרקים המנוסים מחלצים מתוך הרכב חלקי חילוף חיוניים שנותרו תקינים ומרכיבים אותם ברכבים אחרים. כלומר, החלקים שלכם ממשיכים לפעול ברכבים של אחרים. במהלך הפירוק עובר הרכב אבחון מקיף לאיתור החלקים התקינים והוצאתם. כל יתר החומרים שאינם יעברו לרכבים אחרים יישלחו למחזור, כך שהתהליך עצמו מאפשר הורדת רכבים לא תקינים ומזהמים מהכביש וגם מייצר מעגל הרמוני יותר וידידותי לסביבה, כתחליף לייצור חדש של חלקים.
ליתרונות האלה מתווסף התגמול האטרקטיבי הניתן לבעל הרכב אשר יבחר באופציה של מכירת רכב  שעבר תאונה, לפירוק. בעבר פעלה בישראל תוכנית גריטה לאומית אשר עודדה בעלי רכבים ישנים למסור את רכבם לפירוק ותגמלה אותם על כך, כיום התוכנית לא תקפה עבור בעלי רכבים פרטיים ולכן, מכירת הרכב לפירוק למגרשים פרטיים נחשבת לאופציה היחידה בשוק. אומנם לא קיים מחירון רכבים לפירוק מוסכם, אבל ניתן בהחלט לקבל הצעת מחיר מכל מגרש פוטנציאלי.

מחיר משתלם בסגנון המועדף עליכם

המחיר בעד מסירת הרכב לפירוק מושפע ממדדים שונים כמו שנת ייצור הרכב, סוג הרכב וכמובן המצב שלו. עם זאת, בהשוואה למכירת רכב בלוחות השונים, במיוחד רכב שעבר תאונה, כאשר לוקחים את המו”מ הארוך והזמן המושקע בכך, הרי שאופציית מכירה לפירוק נחשבת לאופציה המשתלמת והנוחה ביותר. מגרשי הרכב השונים יציעו לכם תשלום בדרך המועדפת עליכם: בין אם מזומן, אשראי, העברה בנקאית או צ’ק ולכך מתווסף בונוס משמעותי, שמגרשי רכב שונים אף מעסיקים שירותי גרירה בפריסה ארצית ומסביב לשעון. כלומר, לא תצטרכו להביא את הרכב עד למגרש אלא תוכלו ליהנות מגרירת הרכב עד למגרש. אופציה מצוינת, במיוחד אם הרכב במצב שמסכן את הנהג ואין באפשרותכם להמשיך לנהוג בו.

כאשר מוכרים רכב לפירוק לא צריך להשקיע בתיקונים יקרים להחזרתו לתפקוד מלא. יש לזכור שתיקון הרכב וטיפולו במוסך לא מעלים את העובדה שהוא עבר תאונה והתאונה היא כמו “כתם” שימשיך ללוות את ההיסטוריה של הרכב לאורך זמן. מכירת רכב למגרש פירוק מעניקה לכם שקט נפשי, תמורה הוגנת בעד הרכב ואפשרות להתחיל מחדש, התחלה נקייה עם רכב אחר.

עוד אתרים שיעניינו אותך:

עופר איתן – על חברת טכנולוגיית השייווק שהונפקה בבורסה של טורנטו