בחירת צמיגים בצורה הנכונה

Posted on: 26 בMarch 2023, by :

צריכים להחליף צמיגים ולא יודעים מה לבחור? אין זה מפתיע, כל כך הרבה חברות ודעות לגבי הצמיגים בארץ, ואף אחד לא מסביר לכם אילו פרמטרים חשובים, מה אתם צריכים לדעת והאם בכלל שווה להשקיע מאות שקלים יותר תמורת צמיג איכותי. אקסטרים עושים סדר בעולם הצמיגים

בחירת הצמיג שמתאים לרכב שלכם

הנה כמה דברים עיקריים שחשוב לדעת לפני שבחורים צמיגים לרכב

1. מידה וסוג: ודאו שהצמיגים שאתם בוחרים הם בגודל ובסוג המתאים לרכב. תוכלו כמובן להתייעץ עם המוסכניק שלכם או לקרוא באתרי מידע באינטרנט, אבל הדרך הקלה והבטוחה ביותר היא להסתכל בספר הרכב שלכם, או במדבקה שמודבקת בדרך כלל לצד דלת הנהג ובה מפורטות מידת הצמיגים לפי הוראות היצרן

2. צמיג קיץ / חורף – יצרני הצמיגים לוקחות בחשבון את תנאי מזג האוויר האופייניים שבהם תנהגו, ומייצרות צמיגים שמתאימים יותר לחורף וכאלה לקיץ. בישראל כמובן אין שאלה בכלל ומדובר במדינה קיצית רוב ימות השנה כשהחורף לא חזק כמו באירופה. מומלץ ללכת עם צמיגי קיץ, אם כי בהרבה מקרים זה לא הפקטור המשמעותי ביותר.

3. הרגלי נהיגה: הרגלי הנהיגה שלכם יכולים להשפיע גם על בחירת הצמיגים. אם אתם נוטים לנהוג באגרסיביות או לקחת פינות במהירות, ייתכן שכדאי להשקיע בצמיגים עם התנהגות ויציבות טובים יותר. בהחלט שווה את הכסף לעומת חלילה חוויה לא נעימה על הכביש.

4. אורך חיים: הצמיגים יכולים להשתנות מבחינת תוחלת החיים שלהם. השקעה בצמיג איכותי רלוונטית למי שנוסע הרבה ומתוך כך צפוי לשחוק את הצמיגים מהר יותר. צמיג איכותי יכול להחזיק יותר שנים ובסופו של דבר להיות משתלם יותר לטווח הרחוק.

5. תקציב: צמיגים יכולים לנוע במחירים, אז קחו בחשבון את התקציב שלכם בעת קבלת החלטה. ישנו מגוון באמת ענק של צמיגים ויצרנים, נסו למצוא משהו מתאים באמצע עם נתונים טובים ומחיר סביר. הימנעו מצמיגים זולים של חברות לא מקורות (לרוב תוצרת סין). החסכון במחיר יכול לעלות לכם ביוקר.

בסך הכל, חשוב לבחור צמיגים שמתאימים לרכב ולצרכי הנהיגה שלכם. ערכו מחקר כדי למצוא את האפשרות הטובה ביותר עבורכם.

תווית הציונים של הצמיג

התווית המוכרת שמודבקת על הצמיג היא דרישה לכל צמיגי הרכב הנמכרים בשוק האיחוד האירופי מאז נובמבר 2012. יצרני צמיגים למכוניות, משאיות קלות ומשאיות כבדות חייבים לספק מידע על צריכת דלק, אחיזה רטובה וסיווג רעש. מידע זה חייב להיות זמין בספר הרכב ובאתר האינטרנט של היצרן. התווית משתמשת במערכת סיווג מהביצועים הטובים ביותר (קטגוריה ירוקה “A”) לביצועים הגרועים ביותר (קטגוריה אדומה “G”).

האיחוד האירופי הציג תקנה זו בשנת 2009 כחלק מתוכנית הפעולה להתייעלות אנרגטית. יוזמה זו שואפת לשפר את ביצועי האנרגיה של מוצרים, מבנים ושירותים כדי להפחית את צריכת האנרגיה ב-20% עד 2020. האיחוד האירופי יישם גם מערכת תיוג למכשירי חשמל ביתיים כדי ליידע את הצרכנים על צריכת האנרגיה שלהם.

הכירות את הפרמטרים בתווית הצמיגים

בתווית התקן EU לרכישת צמיגים מפורטים 3 היבטים – צריכת דלק, מרחק בלימה ורעש.

צריכת דלק

מה שמשפיע על צריכת הדלק בצמיגים זה התנגדות לגלגול – בעלי התנגדות נמוכה יותר לגלגול דורשים פחות אנרגיה כדי לנוע, מה שיכול לשפר את יעילות הדלק. צמיגים בעלי התנגדות גלגול גבוהה עשויים להיות פחות יעילים, אך הם עשויים להציע אחיזה וטיפול טובים יותר.

מרחק בלימה

מרחק בלימה או אחיזת הצמיג בכביש רטוב, היא היכולת של הצמיג לשמור על אחיזה בגשם ולספק מרחק בלימה טוב ככל האפשר. צמיגים עם אחיזה טובה יכולים במצבי קיצון להוות את ההבדל בין בלימה בטוחה לתאונה. דירוג מרחק הבלימה על תווית הצמיג מצוין באמצעות קוד אות (A, B, או C), כאשר A הוא הדירוג הגבוה ביותר.

רעש חיצוני

כמות הרעש שהצמיג מייצר בעת גלגול על הכביש. צמיגים עם דירוג רעש טוב יכולים לספק נסיעה נוחה ושקטה יותר (אם כי רבים טוענים שהרעש משפיע בעיקר כלפי חוץ) מידת הרעש על תווית הצמיג מצוין במספר דציבל (dB), כאשר מספרים נמוכים יותר מציינים רמות רעש נמוכות יותר.